Aus-Vegas

IMG_2118

I avoided Kuta on purpose so far, however for practical reasons we stay here – proximity to the airport. The bass is pumping. Shirtless foreign guys and girls in bikinis hold on tight to their beer bottles. And the road traffic is a constant lout snail. Welcome to Kuta – the Australian Las Vegas. Well, I have to admit I have never been to Las Vegas. I just imagine it to be like this.

Nevertheless Kuta is a convenient place. Entertainment is easy to find. And the best thing is the really long and wide sandy surfer beach, to be honest, better than all the other beaches we have seen on this journey. Sitting on the beach and watching the sunset is a grand finale for our fabulous stay in Indonesia.

IMG_2377

Bisher habe ich Kuta absichtlich gemieden. Aus praktischen Gründen wie Flughafennähe sind wir jetzt doch hier gelandet. Die Bässe pumpen laut. Oberkörperfreie Ausländer und Ausländerinnen im Bikini halten sich an ihren Bierflaschen fest. Und der laute Straßenverkehr bewegt sich im Schneckentempo durch die Stadt. Willkommen in Kuta – im australischen Las Vegas. Ich war ehrlich gesagt noch nie in Las Vegas, aber so ähnlich stelle ich es mir vor.

Aber Kuta ist ein durchaus bequemer Ort. Annehmlichkeiten und Unterhaltung für Touristen sind leicht zu finden. Am schönsten ist jedoch der richtig lange und wirklich breite Surfer-Sandstrand, ich würde sogar sagen, der schönste, den wir auf der ganzen Reise bisher hatten. Den Sonnenuntergang am Strand zu beobachten ist ein gelungener Abschluss für unsere fantastische Zeit in Indonesien.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s